LG HX522

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG HX522 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Eboelen 15-12-2013
Geschreven voor: LG HX522

Naar aanleiding van de vele reviews besloten dit setje te kopen. Geluid is voor mij prima en de bas kan ook alles in de woonkamer laten trillen! MAAR... een aantal zaken storen mij:
- opstarten is langzaam en het duurt een tijdje voor hij gebruiksklaar is
- je kunt op de afstandsbediening niet direct je gewenste geluidsbron kiezen en je moet de hele cyclus door van alle ingangen voordat je bijv. bij de tuner komt. Waarom niet gewoon een aantal knoppen; tuner, hdmi1, hdmi2, iPod, etc? Ook in de iPhone app kan dit niet!
- via de app vtuner wilde ik radio luisteren. Je hebt de tv nodig om het menu te bedienen, maar eens je de juiste zender hebt, zou je de tv toch moeten kunnen uitzetten dacht ik? Helaas heeft hij dan telkens problemen met bufferen... Zolang ik de tv aan laat is er geen probleem, maar dat wil ik net niet als ik radio wil luisteren.
- waarom kan de tuner niet blijven spelen als ik naar het home menu ga?
- zonder dvd erin maakt hij een schrapend geluid bij opstarten. Met een dvd erin is dit minder.

Qua geluid ben ik dus wel tevreden, maar gebruiksgemak vindt ik teleurstellend.

Joop120 05-04-2013
Geschreven voor: LG HX522

Mooi apparaat en goed geluid.
Ik heb de standaard satellieten niet aangesloten.
Ik heb de zuilen van mijn vorige JVC aangesloten. Deze hebben 2 middentoon speaker en 1 hoge tonen speaker.
Wel de basbox.
Het geluid is in alle omstandigheden met deze combinatie erg goed.
Ook het beeld is perfect.
Zeer tevreden met dit setje.

rene .brink 16-03-2013
Geschreven voor: LG HX522

Mooi compacte vormgeving en prima geluid.
Heb hem gekocht bij Expert in Arnhem voor 219 euro.
Vreemd dat Expert vaak niet bij kieskeurig staat ,terwijl die
vaak de goedkoopste is.
Dit product is veel kwaliteit voor weinig geld en
makkelijk te installeren.

Forlani 10-03-2013
Geschreven voor: LG HX522

Ik had alle lovende reviews gelezen hier en daarom besloten deze set aan te schaffen, ik ben echter op het geluid na helemaal niet tevreden over deze set. De samenwerking met mijn Sony LED TV type 40HX-750 is niet optimaal te noemen (aangesloten met HDMI 1.4 kabel op de ARC HDMI poort op de TV), eenmaal op elkaar ingesteld herkende de TV de LG set vaak niet (wellicht door de trage opstarttijd?) waardoor er weer een hoop geregel met de afstandsbediening van de TV nodig was om het geluid van de TV over de LG set te laten lopen. WiFi ingesteld, verbinding echter ronduit traag. Het geluid is inderdaad erg goed voor een set in deze klasse, mooi helder met een goede bas. Echter na 2 dagen ineens een langdurig gerammel in het DVD loopwerk van de set, bij aan- en uitzetten van de set, jammer. Heb de set dan ook weer geretourneerd binnen de zichttermijn.

Ron112 03-03-2013
Geschreven voor: LG HX522

Setje gekocht en bekabeld aan het netwerk gehangen. Films streamen vanaf de NAS werkt perfect, Divx en HD geen problemen. Via LG Smart Remote te besturen via de smartphone. Geluid is voor mij goed te noemen. Geluid van de TV laat ik ook via de HX522 gaan via optical. Gezien de prijs een hele mooie set. Zijn er nog minpuntjes? Ja, de smart-tv optie. Voordat ik het setje heb aangeschaft heb ik gebeld met de LG klantenservice met de vraag welke uitzending gemist opties bij de premium apps zaten. Ze gaven aan dat , na contact te hebben opgenomen met een technische afdeling, dat RTL gemist er opzat. Nou, RTL gemist heb ik in ieder geval nog niet gezien in de apps. Wel SBS staat er in maar als je daar op klikt krijg je de melding coming soon. Dat was wel een tegenvaller mede als je vooraf nog belt hierover met LG. In het kort veel mogelijkheden voor een lage prijs, jammer dat de smart-tv geen uitzending gemist heeft.

PatrickvZw 28-02-2013
Geschreven voor: LG HX522

Mooie set met heerlijk geluid! Makkelijk in te stellen en te gebruiken. Grootste gebrek, ondanks de vele mogelijkheden die wel goed zijn: de LG apps via 'smart-tv' mode, zijn zeer beperkt. Geen Uitzending Gemist, voornamelijk alleen spelletjes die je kunt installeren.

Anoniem 23-02-2013
Geschreven voor: LG HX522

Van de week besteld via TVAudio.nl en zeer snel bezorgd. Uitstekende en vriendelijke service!

Gisteren de HX522 aangesloten en afgestemd. Direct getest met verschillende geluidsbronnen en dit zijn mijn bevindingen:

Film geluid klinkt heel mooi en helder, wat ik helaas mis is de 'pulse'. Ik heb de films 'King Arthur', 'James Bond' en 'How Do You Know' getest. De laatste is een romantische komedie met veel dialoog en achtergrond melodie. Dit word allemaal zeer zuiver gepresenteerd.
Bij de meer hectische scenes verliest dit setje echter zijn karakter.

Bij een spectaculair zwaardgevecht in King Arthur (uitgezonden in DTS 2.1) klinken de kletsende zwaarden zuiver, maar weinig indrukwekkend. Hetzelfde geldt bij een actie-scene in de laatste James Bond-film (uitgezonden in Dolby Digital 2.1). Auto-achtervolgingen komen redelijk uit de verf, maar zodra er een pistool afgaat zit er geen pit achter. Het had net zo goed een balletjespistool kunnen zijn, bij wijze van.

Begrijp me niet verkeerd, het geluid is acceptabel. Maar zelfs bij muziek heb ik wel eens schelheid in de hoge tonen gedetecteerd.

Mensen die een harmony-remote hebben moeten direct van dit apparaat afzien. Dit is voor mij ook de doorslaggevende reden geweest om een uiteindelijk terug te sturen.

De HDMI-CEC (LG noemt het Simplink) werkt helemaal niet met andere merken. Dit is jammer, want mijn oude HT462SZ (ook van LG) werkte wel via Simplink met mijn Panasonic-televisie prima samen. Blijkbaar heeft LG toch iets veranderd in die software.

Al met al een goed functionerend product, maar voor de meereisende gebruiker geen optie.

Ik ben nu voor volledig compatibiliteit (en direct input-knoppen) gegaan en heb de Panasonic SC-BT282 besteld.

robertlucky 01-02-2013
Geschreven voor: LG HX522

De LG HX522 gisteren gehaald voor 200 euro en binnen een kwartier aangesloten en dat ging heel makkelijk en het geluid is heel goed en de mogelijkheden die erop zitten is echt niet normaal(smart internet , internetradio ,3d , blu ray ,usb en ipod aansluiting) voor een homecinemaset van 200 euro .Ik heb de set in combinatie met smart/3d tv LG LM640S en werkt perfect samen .

Fisherking 17-01-2013
Geschreven voor: LG HX522

Na uitgebreide vergelijking o.a. hier, besloten deze set te kopen bij de Media Markt.
Aansluiten verliep allemaal erg soepel. Al snel bleek echter dat de HDMI uitgang richting de TV niet werkte. Ik testte het met meerdere kabels en op verschillende TV's. Terug naar Media Markt. Ik kreeg een nieuwe mee. Nu zonder dit probleem.
Ik vind dat je voor de prijs veel waar krijgt voor je geld. De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid. Ik had niet verwacht dat (met het bijgeleverde NEro Home) ik ook in staat zou zijn om muziek, foto's en film op mijn computer direct op het scherm te kunnen benaderen. Fantastisch. Mijn UPC kastje heb ik ook via HDMI aangesloten op de set en zo komt nu ook het geluid van de TV over de set. Alles bij de hand met een paar drukken op de knop. Het geluid vind ik heel aardig. Voor TV en film prima, voor muziek is het toch wel even zoeken naar de juiste afstemming. Ik heb verschillende muziek DVD's en CD's gebruikt om tot een goede mix te komen.
Het design is erg mooi. Ik wilde absoluut geen 5 speakers e.d. Deze set houdt het eenvoudig enn stijlvol. Ook de baskast heeft een prima omvang en is niet te groot. Al met al dus een prima aankoop ondaks het defect in de eerste set. Als ik minpunten zou moeten noemen: het materiaal komt me ietswat plastic over en ben zodoende nog wel benieuwd naar de duurzaamheid. Daarnaast had ik liever een DVD lade ipv dat je een disc naar binnen duwt. Maar dat zijn details.

jur 12-10-2016

Ik heb problemen met de disc . Hij spuwt wel 10 keer de disk weer uit voordat hij hem accepteert.
Sinds gisteren is het helemaal mis. Hij denkt dat er een disk inzit die hij wil verwijderen. Dus nu helemaal stuk. Geef mij maar een lade. Dit is een waardeloos systeem.

verwp01 19-01-2013

Het benaderen met Nero Home lukt mij niet echt, is het makkelijk uit te leggen.
Ik heb het programma wel reeds geinstalleerd op de pc.

Anoniem 10-02-2013

Schakelt deze set ook automatisch van HDMI-ingang wanneer één van de aangesloten apparaten ingeschakeld wordt?

verwp01 10-01-2013
Geschreven voor: LG HX522

Super mooie set met perfect geluid.
De LG apps en de ID werken niet en volgens de klantenservice van LG is het ook niet bekend wanneer die gaat komen.
Alleen de reeds ingestelde apps vanuit de fabriek werken.

MaxE 25-12-2012
Geschreven voor: LG HX522

Deze set gekocht nav de positieve reviews op deze site. Ben zeker niet ontevreden. Goede beeld en geluidskwaliteit. Mooie vormgeving, ook van de boxjes en de subwoofer. Vind de online mogelijkheid erg handig en overige mogelijkheden zijn ook meer dan voldoende. Kortom een tevreden gebruiker gedurde 5 dagen... :-). Heb ook een vraag hier gesteld over een klein probleempje over het vastlopen van het menu. Mocht je hier ook ervaringen mee hebben, dan laat svp een antwoord achter bij mijn vraag. Bij voorbaat dank.

didgeredoo 20-12-2012
Geschreven voor: LG HX522

Wat een supergeluid komt uit deze home cinema.Ik heb een sonos play5 en eerlijk gezegd heb ik spijt dat ik die gekocht heb , muziek luisteren via de lg home cinema is echt een plezier (getest met de soundtrack van de film The hobbit,gewoon wooooow,ogen dicht en het volumeniveau op 20).Getest ook met een acryan hd mini ,doet hij ook supergoed.En volgende week ga ik testen met mijn epson tw6000 3d beamer .Bijna vergeten,ook met mijn sony bravia kdl e5520 getest en ook heel erg tevreden qua beeld.

Geschreven voor: LG HX522

Wat een geweldige home cinema set. Vele functies zoals smart tv, blu-ray 3D, fm-tuner, WLAN etc. Geweldig goed geluid, had hiervoor een JVC en Philips home cinema set maar dit is vele malen beter. Eerste keus was eigenlijk de LG HX322 maar toch voor de HX522 gegaan ivm de looks van de speakers en subwoofer, HDMI ingangen en WLAN. Kost een paar euro's meer maar dan heb je een compleet home cinema systeem. Setup was een piece of cake.

Echt een aanrader !

Arinelis 24-12-2012

De bass klinkt best.. Met een laag volume moet je ff de bass iets hoger zetten en met een hoger volume is de bass eigenlijk too much. Ik vind dat de lage tonen en hoge tonen mooi worden weergegeven, de middentonen vind ik wat minder. Desalniettemin komt er een aardig mooi geluid uit de speakers. Ik ben erg tevreden, het is natuurlijk geen high end set maar voor dat geld kun je dat inderdaad niet verwachten.

Arinelis 20-12-2012

Heb overigens een 42LM6200S Smart 3D TV van LG, totaal geen vertraging. Aangesloten met HDMI 1.4 kabel (van de Action) op de ARC ingang.

Troy1975 20-12-2012

Hallo Arinelis,

Ik denk er ook over om deze set te kopen.Hoe klinkt t geluid voor zowel stereo als surround, de lage, midden en hoge tonen? En hoe klinkt de subwoofer? Ik ben een redelijk kritisch, ik weet dat dit geen high-end set is maar kben wel benieuwd naar ieders mening die deze set in bezit heeft.
Alvast bedankt!
Gr.Sander

Steve Vai 04-12-2012

Beste mensen,

Voor degenen die het geluid van deze installatie niet optimaal vinden heb ik een tip. Schaf dikkere luidsprekerdraad aan. Scheelt echt een jas. Probeer t maar, ik was 10 Euro kwijt voor 10 meter 2.5 dik. Voor de rest een prima apparaat.

didgeredoo 23-12-2012

Beste steve ,waar heb je de luidsprekerdraad gekocht?in een winkel of via internet?

bedankt
met vriendelijke groeten
jose

niek567 21-10-2012
Geschreven voor: LG HX522

HX522, Het is een 2.1 systeem, het geluid voor TV en de Blu-ray speler is perfect!

Alleen het geluid van de tuner (radio) vind ik minder. Het klinkt te helder en is niet lekker bij te stellen, ook de eigen instelling met 4 band EQ geeft onvoldoende ‘diep kleur’ naar mijn gehoor.

Wat ook storend is, is dat het geluid van de TV (TV kijken) en het Home Cinema system niet synchroon loopt. Je moet dus het ‘tv geluid’ via die afstandsbediening uit zetten, en dan met de afstandsbediening van de Home Cinema Set het geluid regelen. Ook dan heeft het geluid iets vertraging t.o.v. het beeld natuurlijk. Ik heb overigens een LG 3D TV type 42LW5500

De uitgang van de Home Cinema gaat met DVI naar de TV, het geluid van de TV komt met Optical terug naar de Home Cinema set (voor het TV kijken).
TV kijken doe ik via een module en het kaartje van het home in die module in de TV.

Verder dik tevreden, hiervoor had ik een Onkio systeem met 5 Bose melkpak speakers + Subwoofer. Dat vond ik een beetje te veel van het goede worden. Lekker simpel met 2 speakers en de Blu-ray al in de versterker geeft veel minder apparaten op de kast en aan de muur. En klinkt m.b.t. TV en Blu-ray films ook perfect.

Henri 24-10-2012

Beste Niek567,

Dat het geluid van je tuner / radio te hoog klinkt, heeft meer te maken met de capaciteit van de woofer. Er ontbreekt namelijk een bass-pipe in de woofer waardoor de diepste tonen niet goed doorkomen. Dat het geluid vertragend is t.o.v. het beeld van je tv is normaal bij LG. Dat heeft met de overdracht c.q. sample-snelhied te maken van je 2.1 reciever. Wanneer je dus echt tv kijkt, dan raad ik je aan om hiervoor niet de home-cinema in te schakelen, maar het geluid dus gewoon via de tv te laten verlopen.

Natuurlijk zijn er wel 2.1 systemen waarin de sample-snelheden hoger liggen, maar dan praat je over een andere prijsklasse en moet je geen LG nemen. De prijs/kwaliteit verhouding redelijk in evenwicht.

Tony-CC 01-12-2012

Hoi,

M.b.t. Die vertraging van het tv geluid over de set, op de HX kun je het geluid synchroon instellen waardoor dit opgelost wordt.

Heb zelf deze set i.c.m. de LG 47LM620S (3D) en ben zeer tevreden.

saar22 27-11-2012

Hallo Niek,

Was net bij BCC en van plan de LGHX522 te gaan kopen. Belangrijkste functie voor mij is nou juist de radio, lees nu bij jouw review, dat het van de tuner (radio)nou juist minder is. Niet doen dus maar. . . .??

wij2en 06-10-2012
Geschreven voor: LG HX522

deze set nu enkele dagen in huis, heb hem gekocht naar aanleiding van de goede beoordelingen hier, en ik moet zeggen, hij klinkt echt super!
aansluiten in een makkie, ik heb hem in combinatie met de lg lm 670 tv , perfecte combinatie!
genoeg mogelijkheden, en het ziet er mooi uit.

Arinelis 20-12-2012

Aansluiten op je KPN kastje is niet nodig. Gewoon op je tv aansluiten en de set op de ARC ingang van je tv.

colinencristel 16-10-2012

Beste wij2en,

Even een vraag ;Hoe sluit je de set aan op de digitale ontvanger van KPN? Met een optische kabel?

Thomas 40 13-08-2012
Geschreven voor: LG HX522

Geluid is prima en vooral CD afspelen daarvan is het geluid erg goed t.o.v andere systemen (5.1).
Wat stoort is dat er geen webbrowser aanwezig is, het apparaat geeft aan dat dat in deze/onze taalzone niet beschikbaar is.
Ook youtube gaat tijdens spelen spontaan terug naar de HOME van Smart TV en dan moet je weer inloggen.
Ook heb ik een paar maal meegemaakt dat de installatie spontaan op pauze gaat ( manuele tiptoetsen op front zijn erg gevoelig)
Ik ga de installatie terugbrengen omdat vooral het ontbreken van de browserfunctie me stoort en het niet goed werken van Youtube

A1982 27-07-2012
Geschreven voor: LG HX522

Ik ben al jaren fan van de LG producten.
En deze aankoop bewijst mijn enthousiasme over de kwaliteit van dit product.
Geluid goed, als of je in de bioscoop bent. Beeld goed, wat er nog ontbreekt is een LG 3d tv.
Een mooi menu en erg overzichtelijk. de touchbediening aan het apparaat maakt het helemaal af. Een product van deze tijd.

Wim Lourens 12-07-2012
Geschreven voor: LG HX522

Geweldig apparaat! Voor prachtig kraakhelder geluid hoef je geen duizenden euro's uit te geven. Muziekinstrumenten en zangstem komen goed en natuurlijk uit, rijk aan timbre van laag tot hoog. Mooie diepe bas zonder vervelend gegons. Ik gebruik de LG HX22 alleen voor tv kijken en cd's(klassiek)en dvd's afspelen. Ethernet-mogelijkheden interesseert me niet, maar is bij installatie ook makkelijk over te slaan. (Skip). Installatie gaat vanzelfsprekend, zelfs voor een technische klungel als ik. Werkt met 2 HDMI kabels goed samen met glasvezel-ontvanger en tv.

Klaas D 09-07-2012
Geschreven voor: LG HX522

Sinds twee weken een LG-HX522 in huis en ben daar zeer tevreden over.
Goed geluid,veel mogelijkheden vooral in combinatie met Smart TV.Mooie strakke moderne vormgeving,gewoon een prima home cinema set.

Martijn Besseling 01-06-2012
Geschreven voor: LG HX522

Heb hem net gekocht en ben zeer tevreden. Makkelijk aan te sluiten en topgeluid. Zoekt uitzichzelf je draadloos netwerk op en via dit snel en gemakkelijk een update binnen gehaald qua software. Eindeloze mogelijkheden met apps en spelletjes etc. Zeer duidelijke menu's en gebruiksvriendelijk. In mijn ogen een top apparaat.

Anoniem 10-02-2013

Nog beter is als je voor duurzaamheid "nvt" invult als je geen oordeel kan geven over de categorie.

Als je het een 5 geeft, terwijl je er geen oordeel over heb, beïnvloed dat het gemiddelde en dat is weer niet eerlijk tegenover andere vergelijkers. Dan komt dit systeem, wellicht ten onrechte, lager in de resultaten te staan, terwijl hij misschien over het algemeen wel duurzamer is dan andere sets.

Henri 16-10-2012

Beste Martijn, waarom geef je een 9 voor duurzaamheid terwijl je de set net gekocht hebt? Begrijp me niet verkeerd hoor, maar zelf heb ik minder goede ervaringen met LG producten. Daarop zou ik de duurzaamheid op een vijfje houden. Voor wat betreft de prijs wil ik dus zeggen; je koopt de kwaliteit die bij deze prijs hoort. LG staat voor mij dus bekend alszijnde Lekker Goedkoop.

Joe21 16-05-2012
Geschreven voor: LG HX522

Als vervanging voor een verouderde high-end (Denon) home cinema deze LG HZ522 gekozen. Een veel goedkopere oplossing maar wel veel moderner. De geluidskwaliteit is duidelijk minder dan van de Denon, maar de opties veel uitgebreider en moderner.

Deze heb ik vergeleken met andere sets uit dezelfde prijsklasse en deze won het met afstand qua geluidskwaliteit. Middentonen (muziek) blijven een probleem maar juist hier doet ie het minder slecht dan andere merken.

Geluidskwaliteit bij films is prima. Surround doet het niet heel overtuigend.
Beeld is prima, helder, scherp, en kleuren zijn goed.

Het sterke punt zit hem in de interface en de connectiviteit. Een duidelijke en gemakkelijke menustructuur. Werkelijk bijna alles (video, foto's en muziek) kun je er naar toe streamen. Enkel wat problemen met .mov files waarvan het geluid niet doorkomt. De helpdesk wist daarop in enkele uren te antwoorden dat dat gaat worden opgelost met een update.

De LG-android app voor bediening vind em nog niet, maar ook dat wordt opgelost. Andere (dlna) apps maken immers wel connectie.

Tot nu toe zeer tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding